Shop Mobile More Submit  Join Login
TLOU_Silly Ellie by Natty354 TLOU_Silly Ellie by Natty354
One thing that I have noticed with this game is that no-one seems to bother Ellie, they don't care if she's in front of them or making noise. The AI just dont give a shit. Ellie was literally whistling whilst meant to be stealthy...whaaaat!? But the moment Joel is spotted or makes a noise, clickers are all over him and solders :P

So this long ass comic kinda makes fun of that fact.

No-one cares about Ellie in the game :P
Add a Comment:
 
:iconwerewolftg:
werewolftg Featured By Owner Mar 2, 2017  Hobbyist Artist
Omg this just made my day...THANK YOU
Reply
:icondatzgaytho:
DatzGayTho Featured By Owner Aug 22, 2016
This is so true XD
Reply
:iconorilovergirls13:
orilovergirls13 Featured By Owner Aug 22, 2015
I don't really know much about the game because i never really played it, but all i known so far is that ellie is somewhat invisible or immune to all those fungus creatures, can you explain me why (I don't mind spoilers so you can tell me anyway)
Reply
:iconmissdarkangel-167:
MissDarkAngel-167 Featured By Owner Oct 6, 2014  Student General Artist
This is true, I've noticed this too xD There was one point when I was watching someone playing the game and the clicker literally walked beside her and kinda pushed her out of the way. And nothing happened. Nothing. I wasn't the only one to say whaat XD 
Reply
:iconframgenaz:
framgenaz Featured By Owner Jan 28, 2015
Realy?)
Reply
:iconmissdarkangel-167:
MissDarkAngel-167 Featured By Owner Jan 28, 2015  Student General Artist
Yeah 
Reply
:iconframgenaz:
framgenaz Featured By Owner Jan 29, 2015
Funny..)
Reply
:iconpr0crastronaut:
Pr0crastronaut Featured By Owner Sep 28, 2014  Hobbyist Digital Artist
okay for a second I didn't get the last thing you said, and I thought you were meaning to say that no one cares about Ellie... I was cracking my knuckles and getting ready to get pretty freaking pissed at you... but luckily common sense kicked in and I realized taht it was "No one cares if she's making noises"... I'm stupid don't mind me
Reply
:iconnatty354:
Natty354 Featured By Owner Oct 4, 2014  Student Digital Artist
Haha! I'm glad I avoided potential rage there :D

Yeah, I love Ellie but truth be told, no-one cares in game if she's making all that noise or not haha. It's all down to Joel!
Reply
:iconpr0crastronaut:
Pr0crastronaut Featured By Owner Oct 4, 2014  Hobbyist Digital Artist
yeah I remember one part in particular where I snuck past a but ton of clickers and two bloaters, and then gave her a boost to the top of a bus... she yelled "ALRIGHT I'LL HELP YOU UP" and then threw a large cardboard box down onto the ground... no response
Reply
:iconmeltedcupcake:
MeltedCupcake Featured By Owner Jun 22, 2014  Hobbyist Artist
y u no 
Reply
:iconwisdom-thumbs:
Wisdom-Thumbs Featured By Owner May 15, 2014  Hobbyist Traditional Artist
Sam full-body rapes every Stalker in the sewers if I try and stealth that section... killing them was easy. Killing them through Sam, however, was not.
Reply
:iconartygal:
Artygal Featured By Owner Feb 26, 2014  Hobbyist Digital Artist
The funniest example of the AI ignoring the side characters in the game was when Bill said "Be quiet!" and proceeded to go STOMPSTOMPSTOMPSTOMP around the high school :XD:
Reply
:iconrogueatsketches:
RogueAtSketches Featured By Owner Feb 25, 2014  Hobbyist Artist
God, this is so true XD
Reply
:iconfirestorm0110:
Firestorm0110 Featured By Owner Nov 18, 2013  Hobbyist General Artist
LOL I don't think I've ever laughed so hard at something on DA before X'D omg, the first panel XD the clicker's are like "we're so FABULOOOOOOOUS!" and Ellie's expressions are GOLD! And this happens so much in the game too lol
Reply
:iconpingipenguin:
pingipenguin Featured By Owner Nov 15, 2013
Ohmygoodness, I totally feel your pain! I had this one moment with Bill where I was trying to be stealthy and he kept screaming "RUN!" at me, even though the clicker was totally chill. Kinda feel like this is an issue Naughty Dog should address :P

Very funny though, got a giggle out of me :)
Reply
:iconxultimatespiritx:
XUltimateSpiritX Featured By Owner Oct 4, 2013
LOL, Ellie~
Reply
:iconwolfshadow47:
Wolfshadow47 Featured By Owner Sep 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
AHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAHAHAHA :rolf:
Reply
:iconbruiser235:
Bruiser235 Featured By Owner Sep 4, 2013  Hobbyist General Artist
I pretty much was shocked by this during my first play through. I'm sort of glad naughty dog did it that way. However, Tess fucked me up a few times when I was trying to be stealthy.
Reply
:iconhybridstreetsoldier:
HybridStreetSoldier Featured By Owner Sep 3, 2013
The way you drew Ellie's facial expressions kill me! :lol:
Reply
:iconcheezitss:
Cheezitss Featured By Owner Sep 1, 2013  Hobbyist Digital Artist
Oh my gosh this is golden! >:D
Reply
:iconkingpickle:
kingpickle Featured By Owner Aug 15, 2013  Hobbyist General Artist
I'm laughing so hard!!

Oh My God!! lol  LMAO, Female
Reply
:iconguillebal:
guillebal Featured By Owner Aug 4, 2013
LOLOLLLOLOLOLOLOLOLOLOL XDXDXDXDXDXDXDXDXDXDXD
Reply
:iconpoisodon:
poisodon Featured By Owner Jul 29, 2013  Student Digital Artist
WOAH! Those clickers look, FABULOUS~!:icondivaplz:

This is hilarious XD
Reply
:iconmoongirlevil:
MoonGirlEvil Featured By Owner Jul 28, 2013   Digital Artist
this is real no one cares about her really !
one time ellie was runing in front of a hunter !
and he is not even know !!
he walks normaly !
thanks for that great art !
Reply
:iconshenyu:
Shenyu Featured By Owner Jul 27, 2013  Hobbyist Traditional Artist
hahahaha too FUNNY!!!!
Reply
:iconvergil89:
Vergil89 Featured By Owner Jul 27, 2013
XD
Reply
:icondicegirl14395:
Dicegirl14395 Featured By Owner Jul 17, 2013  Student Traditional Artist
actually sometimes they go for ellie... and you have to shoot them off her before she dies.. its rare.. but it happens
Reply
:iconfervid-reverie:
Fervid-Reverie Featured By Owner Jul 16, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Survivor mode. :iconragefaceplz:
Reply
:iconlouiseleon07:
louiseleon07 Featured By Owner Jul 12, 2013
Nobody care about Ellie... Except in the cutscenes
Reply
:iconmarkiplitexd:
MarkipliteXD Featured By Owner Jul 11, 2013   Traditional Artist
Maybe the Immune go unnoticed, like in World War Z. XD Lol
Reply
:iconcharlotteemma94:
CharlotteEmma94 Featured By Owner Jul 12, 2013  Hobbyist General Artist
True :icontruestoryplz:
Reply
:iconblack-sweater:
Black-Sweater Featured By Owner Jul 10, 2013  Hobbyist Digital Artist
Lol true story 100000% BRO HAHAHAHA
Reply
:iconrevencita:
revencita Featured By Owner Jul 10, 2013  Hobbyist Traditional Artist
hahhahahaha XD LOL
Reply
:iconcharlotteemma94:
CharlotteEmma94 Featured By Owner Jul 10, 2013  Hobbyist General Artist
:icontruestoryplz: you are exactly spot-on, my friend, spot on. They reeeeeealy just didn't seem too concerned.....
Reply
:icongarcia6754:
garcia6754 Featured By Owner Jul 10, 2013  Hobbyist Artist
:iconlolmemeplz:
Reply
:iconolivetoart:
olivetoart Featured By Owner Jul 10, 2013  Hobbyist General Artist
:iconohyouplz: accurate
Reply
:iconaozoralight:
AozoraLight Featured By Owner Jul 10, 2013  Student Digital Artist
:icontruestoryplz:
Reply
:iconjune-lol:
June-LOL Featured By Owner Jul 10, 2013
XDXDXDXDXDXDXDXDXDXDXDXD
Reply
Add a Comment:
 
×





Details

Submitted on
July 10, 2013
Image Size
4.2 MB
Resolution
2800×7000
Link
Thumb

Stats

Views
13,977
Favourites
352 (who?)
Comments
38
Downloads
33
×